Even een kort berichtje - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Ireen - WaarBenJij.nu Even een kort berichtje - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Ireen - WaarBenJij.nu

Even een kort berichtje

Door: Ireen

Blijf op de hoogte en volg Ireen

08 Maart 2013 | Filipijnen, Cebu City

Eigenlijk wil ik het niet nog een keer zeggen, maar het is echt waar. Tijd vliegt! Het is inmiddels al maart, heit en mem zijn alweer terug in Nederland, mijn eerste afscheidsbriefjes zijn binnen, Nynke is al bezig met het pakken van haar backpack en ik wordt een klein beetje nerveus over het feit dat ik van iedereen afscheid moet nemen en dat ik het hier toch allemaal wel een beetje ga missen!
Het was echt fantastisch om mijn ouders hier te ontvangen. Ze waren snel gewend aan de temperatuur en ik was verbaasd over hoe veel energie ze hadden! (ik was degene die wel zin had in een powenap, maar dat was niet nodig). Geen last van een jetlag dus. Mooi! Helaas was er in Mindanao een Typhoon. Hierdoor waren alle scholen uit voorzorg gesloten en ging de feedingprogram van Fr Mac niet door. Dit was jammer! Want ik had ze zo graag mee willen nemen met Fr Mac. Gelukkig was er genoeg wat ik ze wel heb kunnen laten zien. Ze werden hartelijk ontvangen door de mensen op het kantoor en de Fathers in Pasil. Het is heel fijn dat ik alles heb kunnen laten zien, ik ben zo blij dat ze nu een beeld hebben van alles wat ik hier doe en de plekken waar ik kom. We sliepen drie nachten midden in de stad, waar het ’s avonds niet eens veilig is om over straat te gaan. We zagen vanuit het hotel hoe mensen zich op straat wassen, midden in de armoede dus. Maar we zaten op deze manier op een locatie vlakbij de projecten waar ik werk en ik kom veel in deze buurt. Goed om dit dan ook te ervaren.
Na drie nachten Cebu city zijn we naar verschillende eilanden rond Cebu gegaan. Hier hebben we genoten van het strand, het weer, het eten, de mensen, het fantastische land en vooral van elkaar! En nu zijn ze alweer thuis. Ik heb ze gevraagd om een stukje te schrijven over hoe ze hun tijd hier hebben beleefd, hieronder kun je het lezen:
“Ons verblijf bij Ireen in de Filippijnen was geweldig mooi, we werden ontzettend lief ontvangen door haar huisgenoten en de mensen waar ze mee samenwerkt. We hebben samen met Ireen plekken bezocht waar ze elke week haar werk doet. Het is mooi om de dingen die Ireen schreef in haar weblog zelf te kunnen ervaren, we zijn dan ook erg trots om te zien wat ze allemaal doet samen met Marieke. Natuurlijk hebben we samen met Ireen genoten van de prachtige stranden, de mooie natuur op de Filippijnen en de aardige mensen die we hebben ontmoet. Voor ons was dit een onvergetelijke reis. Voor Ireen zit haar werk er daar bijna op en dan gaat ze samen met Nynke nog door Azië reizen. We wensen de dames een ontzettend mooie reis toe. Geniet ervan!
Liefs Heit en Mem”
Nog een week en dan is Nynke hier. Komend weekend ga ik afscheid nemen in Pasil, ik heb aangegeven dat ik het prima vind dat er niet te veel aandacht aan wordt besteed, maar de kinderen hebben vast iets voorbereid, we zullen het zien!
Na het weekend zal alles voor mij de laatste keer zijn, ik heb mijn exit interview op dinsdag en op woensdag nog een lunch ter afsluiting met Nanet en een van de fathers. Dan hebben een aantal scholars (diegene die de leiding hebben, ze noemen dit de formators) voor zaterdag nog een uitje georganisseerd, hier heb ik heel veel zin in. Dit zijn namelijk de mensen waarmee ik toch wel een band mee heb opgebouwd (en Nynke jij bent hier dan ook, dus kun je mooi mee :D). De Japanse sponsoren zijn er op dit moment en hebben vrijdag een uitje naar het strand, en natuurlijk mogen wij ook mee ;). Samen met Marieke ga ik nog een avondje lekker uit eten en drinken we er een paar op. Marieke ik ga je missen! We zijn echt zo aan elkaar gewend nu..
En dan begint 19 maart onze reis door de Filippijnen, samen met Nynus. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Liefs! en tot later

Ireen

  • 08 Maart 2013 - 07:26

    Ingrid:

    Hoooi pinda!!!

    Wat kun jij alles mooi verwoorden! Toen ik de fotos van heit en mem zag deed me dat erg aan Indonesië denken, vet mooi!! Als het had gekund had ik ook echt mee gewild, mooi met zn vieren dit beleven. Heb de verhalen gehoord over pasil, heb echt respect voor je hoe je het daar doet/volhoudt!! Gister nog met nynus gesproken, heeft er ook erg veel zin in!!! Heel veel plezier samen en kom maar mooi samen met haar terug! Ik mis je lieverd (L)

    Dikke kroepert!!

    Ing

  • 08 Maart 2013 - 10:08

    Mem:

    Lieve Ireen.

    Het laatste weekend in Pasil en dan komt het afscheid nemen van iedereen. Doe van ons de Groeten nog even. Het waren allemaal lieve mensen waar je met veel plezier op terug kunt kijken. Gezellige afsluiting met Marieke ( ze gaat je vast missen, geef haar een knuffel van ons ) en geniet van de Reis samen met Nynke!

    Wat was het weer daar toch heerlijk, het is hier weer winter ( koud!!
    Het mag wel snel lente worden.

    Tût van Heit en Mem.

  • 08 Maart 2013 - 10:21

    Nynke:

    Skat!!
    Het is bijna zover! Zo te horen hoeft de lonely planet de eerste week nog niet uit de tas en ligt er al een programma klaar, heerlijk ;-)
    Geniet nog even van je laatste dagen op het project en in Pasil met de kids en alle andere bijzondere mensen daar.
    Over een weekje ben ik al bij je!
    Tot heeeeel snel!
    Liefs Nyn

  • 08 Maart 2013 - 14:06

    Pietsje:

    Hoi Ireen, ik ha de foto's op Facebook sjoen fan dyn memke. Prachtich, eefkes in foarstelling hoe it dêr is, en hiel ûntspannend. Wat Fijn foar Griet en Jhonny om harren dochter sa lokkich te sjen. En no mar lekker op reis, genietsje der fan en ik lêz dyn ferslach wol wer. Do kinst alleraardigst skriuwe, dat lêst sa moai! Oant hearens en in protte wille mei dyn freondinne yn Azië! groetnis, Pietsje Hazenberg

  • 08 Maart 2013 - 18:04

    Rico:

    Heeee lieve browni!!

    Dat is zeker snel gegaan! Over een dikke week ga je al op reis:)! Lekker vooruitzicht.
    Echt knap wat je daar allemaal hebt gedaan en hoe goed je je daar staande hebt gehouden!
    Ik ben echt trots op je:) ik had ook niet anders verwacht;) hèhè!

    Geniet nog van je laatste daagjes op de Filipijnen en doe marieke de groeten!

    We skypen zondag!!!!

    Luuuuf ya bff;)
    Xxxxx

  • 09 Maart 2013 - 13:21

    Herman En Els:

    Hoi Ireen,
    Mooi verslag zo samen met de woorden van je ouders! Daar herkennen wij ons ook in. We hebben alle indrukken ook nog heel vers in het geheugen. Heel fijn dat we bij jullie geweest zijn en die verschillende kanten van het land hebben ervaren.
    We hopen dat je op een goede manier afscheid kunt nemen van de projecten en de mensen die daar werken. En natuurlijk van Marieke. Ze zal je zeker gaan missen....Na zo'n intensieve tijd zal het best lastig zijn om dit alles gedag te zeggen.
    Maar je hebt ook weer veel moois voor de boeg. Geniet er van, samen met Nynke!
    Een hartelijke groet van ons, Herman en Els

  • 11 Maart 2013 - 21:20

    Hilly Janse:

    Hallo Ireen

    Alweer de laatste week op de Filipijnen,wat is dat toch snel gegaan.
    Jullie hebben denk ik veel voor de bevolking daar kunnen betekenen.
    Miin complimenten hiervoor
    Ik wil je nog sterkte wensen met het verwerken van het slechte nieuws wat je hebt ontvangen over een van je vriendinnen.
    Wat vreselijk dat zoiets is gebeurd onwerkelijk gewoon.
    Ik hoop dat jullie desondanks toch nog kunnen genieten van jullie vakantie .
    Ireen ik wens je samen met je vriendin nog een leuke vakantie toe en pas goed op elkaar.

    Groetjes Hilly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ireen

Hier te lezen, al mijn ervaringen in de Filippijnen en wie weet waar nog meer, die ik met je wil delen de komende tijd ;). Mijn plannen zijn nu dat ik vanaf 17 oktober vijf maanden vrijwilligerswerk ga doen op een straatkinderenproject van Don Bosco in Cebu-city in de Filippijnen. Dit avontuur ga ik aan met Marieke, die ik via de organisatie SAMEN heb leren kennen. Na deze periode is het de bedoeling om te gaan reizen door de Filippijnen. De plannen voor daarna is voor mij nog een grote verassing! Spannend hè? :D Liefs Ireen

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 38091

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 04 Maart 2016

Indonesië

17 Oktober 2012 - 17 April 2013

Cebu-city de Filipijnen

Landen bezocht: