Heftige laatste week - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Ireen - WaarBenJij.nu Heftige laatste week - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Ireen - WaarBenJij.nu

Heftige laatste week

Door: Ireen

Blijf op de hoogte en volg Ireen

18 Maart 2013 | Filipijnen, Cebu City

Zo, nog maar even een berichtje voor ik op reis ga en geen zin heb om naar een internetcafe te lopen omdat het veel leuker is op het strand ;).

Het spijt me dat ik zo weinig respons heb gegeven op alle berichtjes die ik heb gekregen, ik heb het erg druk gehad, niet alleen qua agenda maar ook in mijn hoofd...

De afgelopen week was voor mij niet zo fijn als ik me had voorgesteld. Niet afgelopen weekend maar het weekend ervoor kwam ik op zondag terug vanuit Pasil. Ik had afscheid genomen van de kinderen, het was een mooi feestje geweest. Toen ik mijn mailbox opende zag ik een e-mail van Afke. Ik opende het meteen, omdat ik heel benieuwd was naar haar verhalen en belevenissen die ze zou hebben beleefd in Afrika als vrijwilligster. Vervolgens was ik ontzettend geschokt door de inhoud van de e-mail waar in stond dat Afke betrokken was geweest bij een overval op klaarlichte dag. Er is 1 schot gelost en zij is geraakt, vervolgens is ze overleden in het ziekenhuis. Ik dacht eerst dat het een of andere grap was, maar toen drong het tot me door en ik was zo blij dat ik op dat moment Marieke had en ik meteen kon skypen met mem. Ik kende Afke van Donitas de volleybalvereniging in Groningen, daarnaast waren we collega’s bij Elker en we zagen elkaar regelmatig in Groningen. Ze had zoveel goede mooie plannen en ze was verliefd op Afrika, ze wilde er zelfs blijven. Ze was altijd enthousiast en had zoveel energie! Ze zei nog tegen me dat ik echt heus die wereldreis wel alleen aan kon! Ik zou zoveel mensen onderweg tegenkomen, “ gewoon gaan Ireen, jij kunt dat ik weet het zeker!”. En ik maar zeggen dat ik het niet zo zag zitten om alleen te gaan reizen. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om te gaan werken als vrijwilliger op een project en daarna veilig samen met Nynke te gaan reizen. Afke was een goed mens, ik kon met haar lachen en heel lang praten. Het is zo oneerlijk en ik ga haar zeker missen.

Het is nog steeds moeilijk te bevatten wat er allemaal is gebeurd. Zoiets wil je niet mee maken, helemaal niet aan de andere kant van de wereld. Maar ik weet zeker dat Afke zou willen dat ik geniet van de dingen die ik hier mee maak en ga meemaken. Ik vind het wel heel erg dat ik niet bij haar begrafenis kan zijn, het lijkt me zo fijn om samen met haar vrienden en familie afscheid te nemen van haar en stil te staan bij wie ze was...

Hier was iedereen erg meelevend, er is hier in de kerkdienst zelfs nog aandacht aan besteed door haar naam te noemen en alle priesters kwamen naar me toe om te zeggen dat ze voor Afke zullen bidden. Ook al ben ik dan niet zo van de kerk, ik vind het een prachtig gebaar!
Gelukkig heb ik veel contact met vrienden en familie gehad de afgelopen dagen wat echt heel erg fijn is geweest, bedankt daarvoor!

De afgelopen week stond voor mij in het teken van afscheid nemen van iedereen hier en Nynke is afgelopen donderdag aangekomen (super fijn!). We hebben zoveel gedaan de afgelopen dagen, ik heb Nyn overal mee naartoe genomen, ze heeft van alles gezien! Maar ik ben blij dat de week voorbij is en dat we morgen dan eindelijk vertrekken naar Palawan. Iedereen liep voor mijn gevoel aan me te trekken en ze vroegen allemaal waarom ik niet langer bleef. Toch heb Ik goed afscheid kunnen nemen van iedereen hier, wat een lieve mensen. Ik ben van ze gaan houden en ik zal ze niet gauw vergeten. Vanavond hebben we nog karaoke gezongen met alle scholars waarmee ik een goede band heb opgebouwd, zo super dat ze er allemaal waren! De beste afsluiting van alles!

Nu kan ik alles hopelijk ergens een plekje geven en genieten van de mooie Filippijnen samen met Nyn...

Hele dikke knuffel
Ireen

  • 18 Maart 2013 - 17:27

    Hilly:

    Hallo Ireen

    Ik wil julllie een hele fijne vakantie toewensen,geniet ervan

    GroetjesHilly

  • 18 Maart 2013 - 18:54

    Pietsje:

    Hoi Ireen, hé famke wat ferskriklik dast dy sa fielst en dat it sa plotseling kaam dat nijs fan Afke Kuipers. Ik skrok ek doet ik it yn de krant seach. Fijn dast dyn freondinne by dy hast, dat jout dy steun. Ik hoopje dat jimme in fijne fakânsje temjitte gean en winskje jimme in protte wille! Leafs fan Pietsje út Fryslân.

  • 18 Maart 2013 - 19:13

    Pand Jose:

    een dikke tut foar die!!!

  • 18 Maart 2013 - 19:29

    Mem:

    Lieve Ireen.

    En nu jullie reis samen door azie.
    Wel af en toe even zoeken naar een internetcafe hoor!!
    maar dat komt wel goed.

    He Meiden Lekker genieten en tot horens.

    Dikkt Tut van Mem.

  • 18 Maart 2013 - 19:30

    Heit:

    He Ireen,
    Geniet van jullie vakantie daar, ik hoop dat jullie bijzondere dingen tegenkomen maak veel foto,s en filmpjes dan kunnen we er hier van mee genieten. Groetjes aan Nynke en we horen nog van jullie.

  • 18 Maart 2013 - 21:36

    Alie Vd Veen:

    Hallo Ireen

    Geniet nu maar lekker van je welverdiende vacantie,
    samen met Nynke.


    Gr Geert en Alie en Stefan

    ps Stefan vertrekt 19 mei ook al naar Australie.

  • 18 Maart 2013 - 21:43

    Els:

    Een hele mooie reis gewenst! Laat maar af en toe wat van jullie horen. En we hopen je zeker gauw te zien als jullie weer terug zijn.
    Sterkte en geniet!
    Liefs, Herman en Els

  • 19 Maart 2013 - 10:51

    Dorien:

    Hoi Ireen,

    Wat fijn om een berichtje van je te lezen! Ik kan me voorstellen dat je hoofd heel erg vol zit van alle gebeurtenissen de laatste tijd. Nu is het tijd om uit te rusten en alles te laten bezinken. Geniet van jullie vakantie!
    Groetjes, Dorien

  • 19 Maart 2013 - 21:08

    Salomien Rosema:

    Hallo Ireen..

    Wat heftig voor jou om zo op het laatst van jou onderneming zo'n doevig bericht te moeten ontvangen.
    Heel veel sterkte om dit te verwerken.
    Maar je moet verder. Een hele fijne vakantie nog gewenst..En geniet er van, je bent er nu toch.
    Haal er het beste uit.Groetjes van Bert, Remco, Salomien en een pootje van Lizzy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ireen

Hier te lezen, al mijn ervaringen in de Filippijnen en wie weet waar nog meer, die ik met je wil delen de komende tijd ;). Mijn plannen zijn nu dat ik vanaf 17 oktober vijf maanden vrijwilligerswerk ga doen op een straatkinderenproject van Don Bosco in Cebu-city in de Filippijnen. Dit avontuur ga ik aan met Marieke, die ik via de organisatie SAMEN heb leren kennen. Na deze periode is het de bedoeling om te gaan reizen door de Filippijnen. De plannen voor daarna is voor mij nog een grote verassing! Spannend hè? :D Liefs Ireen

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1089
Totaal aantal bezoekers 38091

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 04 Maart 2016

Indonesië

17 Oktober 2012 - 17 April 2013

Cebu-city de Filipijnen

Landen bezocht: