Fantastische stranden, de leukste locals en oneind - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Ireen - WaarBenJij.nu Fantastische stranden, de leukste locals en oneind - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Ireen - WaarBenJij.nu

Fantastische stranden, de leukste locals en oneind

Blijf op de hoogte en volg Ireen

14 April 2013 | Filipijnen, Manilla


Nynke en ik zijn alweer een maand aan het reizen. De tijd gaat nog steeds zo snel!

We zijn begonnen in Palawan waar we een super leuke tijd hebben gehad. Eerst in El Nido. Ik was al verliefd op El Nido toen ik er in december met Maaike was maar dit keer hebben we weer zoveel andere mooie dingen gezien en leuke mensen ontmoet. We hebben een dag een motorcycle gehuurd samen met een stel Italianen en een Nederlandse jongen. We gingen eerst over een hele fijne weg en later werd het een en al gehobbel. Het laatste stuk was door het zand over het strand waar we uit kwamen bij een supermooi strand. Voor mij het mooiste strand wat ik tot nu toe heb gezien:D. En er was bijna niemand daar! Fantastisch!

Na El Nido zijn we met een boot naar Coron gegaan (10 uur varen op een grote Banka gelukkig was de zee rustig want die boot stelde vrij weinig voor). In Coron waren weinig toeristen maar we kwamen onderweg een Australische jongen tegen waarmee we nog een boottocht (island hopping) hebben gedaan op Coron. Ook weer een fantastisch eiland! En wat een lieve mensen, iedereen heeft zo goed voor ons gezorgd daar. Ook hier zijn we weer met een motorcycle het eiland over geweest, dit is echt zo leuk om te doen:D

Na Coron wilden we naar het volgende eiland varen maar dit moest weer via een Banka en daar hadden we geen zin in en we zaten een beetje met de tijd ivm Ai die we op moesten pikken in Manila. Dus we hebben een vlucht geboekt van Coron naar Manila. Daarna met de bus naar Naga. In Naga werden we enorm aangekeken, want hier waren ook maar weinig blanke backpackers zoals wij. Een super grappig stel vrouwen (eigenares van een ontzettend smerig hostel waar we hebben geslapen en haar vriendin) heeft ons om half 5 's ochtends naar een busterminal gebracht. Vanuit daar zijn we naar de boot gegaan die ons naar de Caramoan Islands bracht. De Caramoan Islands is bekend door het televisieprogramma "survivor" wat daar is opgenomen. Een hele tocht om er te komen maar zeker de moeite waard. Van de foto's met de zeesterren op mijn FB ;).

Na een paar nachten terug naar Naga. Super vriendelijke lieve locals die ons overal mee naartoe namen, zo leuk! We zijn nog een dagje op pad geweest met onze vriendinnen (van dat smerige hostel), zo gelachen om deze dames.

Na Naga terug naar Manila waar Ai ons kwam vergezellen. Op naar Baguio en toen naar Sagada, hier was het heerlijk koel! Eens even niet aldoor zweten maar de sokken uit de tas ;). In Sagada hebben we ons heerlijk vermaakt, een tocht gedaan door een enorme grot, eeuwenoude hanging coffins gezien, super mooi en heel veel yoghurt gegeten in "the yoghurt house".

Toen op naar Banaue wat bekend staat om zijn rijstterrassen. We hebben een hike gedaan naar Batad, super mooi! In een "native house" geslapen waar ik snacht's nog een kakkerlak in mijn bed vond, waar we de apen hoorden schreeuwen en waar Nynke en ik nog een leuke verkleedpartij hebben gehad. Het huisje lag vol met allemaal traditionele kleding en atributen ;). Foto's volgen.

Samen met Ai veel lol gehad, we konden in Sagada en Banaue niet pinnen dus we moesten alles zo goedkoop mogelijk doen, maar we hebben het gelukkig overleefd.

Na Banaue terug naar Manila waar we de afgelopen twee dagen zijn geweest. Afscheid genomen van onze kleine Japanner en vanavond vliegen we naar Thailand waar we zoveel mensen gaan ontmoeten! De wereld is helemaal niet zo groot want we gaan Sanne daar zien en Femke en Margriet. Misschien Leanne en Hilde ook nog even.

Voor mij is het ook een afsluiting van mijn half jaar in de Filippijnen, ook wel weer een beetje gek. Nu ga ik dan echt weg! Wie weet kom ik nog eens terug om alle lieve mensen in Cebu nog weer eens op te zoeken. Ik hoop t!

  • 14 April 2013 - 12:22

    Herman En Els:

    Ha Ireen,
    Wat fijn dat jullie zo genieten op die prachtige plekken in dit bijzondere land. Iedere keer weer verrassend, zo te lezen. En nu op naar Thailand. Dat vind ik wel heel bijzonder, dat je daar zoveel bekenden gaat treffen! Heb het goed met elkaar!
    Liefs van Herman en Els

  • 14 April 2013 - 12:59

    Sietse & Rianne:

    Hè daar
    Zo te zien hebben jullie mooie indrukken opgedaan op de Filipijnen. Mooie kiekjes hoor. Stoere dames op de crossbrommer. Wij zouden zo met jullie willen ruilen, alleen trekt Sietse die lunch niet (m.u.v. De worst haha). Nu maar op naar Thailand ladies, have fun! We kijken uit naar jullie volgende verhalen en avonturen.

    X Rianne en Sietse

  • 14 April 2013 - 17:22

    Ypie E Ype:

    Leave froulju,

    Wat een avonturen beleven jullie. Het lijkt of niets jullie te gek is.
    En wat een geweldige foto's. Om jaloers op te worden!!
    Goede reis naar Thailand, volgens mij zijn jullie er inmiddels al.

    dikke tút Y en Y

  • 14 April 2013 - 18:51

    Pietsje:

    Hoi Ireen, wat een verhaal! Prachtig, en zulke mooie foto's, goh meis, jullie genieten écht. Nog heel veel plezier daar, kun je wat warmte naar Nederland blazen? leafs Pietsje

  • 14 April 2013 - 20:00

    Griet:

    Lieve Meiden.

    Wat fijn om weer een verslag te lezen van jullie avontuur!!
    De vakantie samen met Ai is ook alweer voorbij, leuk die foto's.
    Nog een hele mooie reis door Thailand samen.
    We horen gauw weer wat van jullie.


    Een dikke Tût van Heit en Men


  • 14 April 2013 - 21:21

    Albert En Lumy:

    hallo Nynke en Ireen
    what moai om jim belevenissen te lezen .
    en die prachtige foto s te sjen.
    fanne moarn hiene we ek al efkes contact,fia jim
    mem en Sybren,de berjochten flagen oer en wer ,
    leuk!
    wol waerm der!
    moaie reis fierder.
    gr Lumy en Albert.

  • 14 April 2013 - 21:50

    Dorien:

    Ha Ireen,
    Top om jullie fantastische reisverhalen te lezen! Ik word echt jaloers :P
    Het zal inderdaad wel vreemd zijn om na lange tijd de Fillippijnen te verlaten. Maar ja, Thailand is ook geweldig toch? Geniet maar lekker samen!
    Groetjes, Dorien

  • 14 April 2013 - 22:24

    Ingrid:

    Hoooi lieverds!!

    Heerlijk dat jullie de hele tijd genieten en leuke dingen kunnen doen! Onbezorgd leventje daaro! Heel veel plezier in Thailand! Doe fem de groeten!

    dikke tût ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ireen

Hier te lezen, al mijn ervaringen in de Filippijnen en wie weet waar nog meer, die ik met je wil delen de komende tijd ;). Mijn plannen zijn nu dat ik vanaf 17 oktober vijf maanden vrijwilligerswerk ga doen op een straatkinderenproject van Don Bosco in Cebu-city in de Filippijnen. Dit avontuur ga ik aan met Marieke, die ik via de organisatie SAMEN heb leren kennen. Na deze periode is het de bedoeling om te gaan reizen door de Filippijnen. De plannen voor daarna is voor mij nog een grote verassing! Spannend hè? :D Liefs Ireen

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 2627
Totaal aantal bezoekers 38091

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 04 Maart 2016

Indonesië

17 Oktober 2012 - 17 April 2013

Cebu-city de Filipijnen

Landen bezocht: