Na Japan weer terug op Nlse bodem! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ireen - WaarBenJij.nu Na Japan weer terug op Nlse bodem! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Ireen - WaarBenJij.nu

Na Japan weer terug op Nlse bodem!

Door: Ireen

Blijf op de hoogte en volg Ireen

27 Juni 2013 | Nederland, Nederland

Het is misschien wel leuk om een afsluitend verslag op mijn blog te zetten dus bij deze:)

Inmiddels ben ik weer een week in Nederland en ik vind het heerlijk.

Na Laos zijn Nynke en ik naar Cambodja gegaan. Cambodja was super indrukwekkend en mooi. We zijn begonnen in Phnom Penh, hier zijn we naar the killingfields geweest. Het is zo bizar wat er zich daar heeft afgespeeld en nog steeds pijnlijk voor veel mensen. Onze tuktuk chauffeur bijvoorbeeld vertelde dat hij zijn familie op jonge leeftijd heeft verloren en moest daarna zelf hard werken voor de Khme op het landr. Erg heftig om de overblijfselen van wat er is gebeurd te zien.

In Siem Reap hebben Nyn en ik een mountainbike gehuurd en zijn we naar de bekende tempels gefietst in de hitte. Prachtig, maar na een dag fietsen in de hitte hadden we het wel gezien. We hadden een wat luxer hotel geboekt met een heerlijk zwembad, omdat we dat wel hadden verdient na al dat reizen, vonden wij.

Battambang was superleuk ook, hier hebben we oa een ritje met de bamboetrein gemaakt en zijn we naar een circus geweest waar jonge talenten hele moeilijke (vonden wij dan) stunts lieten zien.

Via Phnom Penh naar het zuiden Sihanoukville en Koh Rong. Dit was erg mooi! Alleen de ratten en de vieze bedden op Koh Rong vonden we echt zo smerig dat we hebben besloten om eerder terug te gaan naar Thailand.
Voordat we weg zijn gegaan hebben we nog wel een leuke jungletocht gedaan op het eiland. van de ene kant naar de andere kant. Als ik had geweten dat het zo intensief was geweest dat mijn benen er van gingen trillen had ik het niet gedaan haha. Maar het was wel ontzettend mooi aan de andere kant ;).

We hebben daarna nog een dikke week op het eiland Koh Chiang gezeten, lekker nog even een kleurtje opgedaan.

Daarna nog een paar dagen Bangkok waar we de laatste souvenirs hebben gekocht op de nachtmarkt en een kookcursus hebben gedaan.
En toe was het de laatste dag samen met Nynke wat best wel een beetje vreemd was. Ik wilde wel graag met haar mee, een beetje jaloers zelfs maar natuurlijk had ik ook zin om naar Japan te gaan.

Nynke ging 5 juni naar huis en de volgende dag vloog ik naar Tokyo.

Op het vliegveld stonden Ai en Atsushi mij op te wachten. Ai woonde bij ons in huis in Cebu en Atsushi is haar vriend.
We hebben eerst een aantal nachten in Tokyo geslapen in het appartement van Atsushi. We hebben tempels en shrines bekeken, heerlijk gegeten en natuurlijk bijgepraat over onze avonturen.
Japan is fantastisch! Tokyo is enorm en je hebt er als verwacht alles, enorme gebouwen, mooie natuur en een bruisend uitgaansleven. Ik keek mijn ogen uit. Het is ontzettend schoon overal, zo zie je bijvoorbeeld mensen de leuningen van openbare trappen schoon maken, overal wordt het afval gescheiden, de openbare toiletten zijn super net! Het was bijna een shock na al die viezigheid van de rest van Azië.

Na Tokyo zijn we naar Kyoto gegaan met een nachtbus, superdeluxe ;). Kyoto was prachtig, ik kwam helemaal tot rust in de japanese gardens en wat kunnen de mensen lekker koken! Veel vis, groenten en sojasaus.
In Kyoto heel veel shrines en tempels gezien, een fiets gehuurd dit was ideaal. Ai en Atsushi hebben mij echt overal mee naartoe genomen dat was echt mijn voordeel!

Na Kyoto zijn we naar Hiroshima gegaan. Natuurlijk naar het museum over de atoombom die Hiroshima enorm heeft verwoest geweest. Heel indrukwekkend! We hebben hier twee nachten bij de ouders van Atsushi geslapen. Schatten van mensen, ze vonden het fantastisch dat er iemand uit Nederland bij hun op bezoek kwam. Het verblijf was dan ook super. Heerlijk gegeten, sushi en veel meer! Ik heb nog een Yukata (soort Kimono) aan gehad van zijn moeder (dit wilde ik zo graag;)). Helemaal leuk!

De laatste dagen nog weer in Tokyo. Ik ben zelf een dagje de hort op geweest en we zijn nog een ochtend naar de gigantische vismarkt geweest. Echt verse sushi gegeten en nog maar wat souvenirs gekocht.

En nu ben ik gewoon alweer thuis!

Het welkom op Schiphol was zeer verrassend. Heit en mem, Ingrid en Rianne stonden er met een spandoek, helemaal leuk natuurlijk!

's avonds lekker gebarbecued in de tuin in Burgum. Als cadeau van Rianne en Marrit een paar friese klompen, mijn avond kon niet meer stuk haha!

En nu... Op zoek naar werk en woonruimte in Amsterdam!

Leuk dat jullie mij hebben gevolgd en wil je meer weten over hoe het verder gaat, contact me dan maar met een berichtje op FB op bel gewoon :D

Liefs Ireen

  • 27 Juni 2013 - 16:50

    Ingrid:

    Hooi skeet!

    Blij dat je er weer bent!

    Dikke tutert!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ireen

Hier te lezen, al mijn ervaringen in de Filippijnen en wie weet waar nog meer, die ik met je wil delen de komende tijd ;). Mijn plannen zijn nu dat ik vanaf 17 oktober vijf maanden vrijwilligerswerk ga doen op een straatkinderenproject van Don Bosco in Cebu-city in de Filippijnen. Dit avontuur ga ik aan met Marieke, die ik via de organisatie SAMEN heb leren kennen. Na deze periode is het de bedoeling om te gaan reizen door de Filippijnen. De plannen voor daarna is voor mij nog een grote verassing! Spannend hè? :D Liefs Ireen

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1961
Totaal aantal bezoekers 38091

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 04 Maart 2016

Indonesië

17 Oktober 2012 - 17 April 2013

Cebu-city de Filipijnen

Landen bezocht: