Indonesië met heit - Reisverslag uit Enclek, Indonesië van Ireen - WaarBenJij.nu Indonesië met heit - Reisverslag uit Enclek, Indonesië van Ireen - WaarBenJij.nu

Indonesië met heit

Door: Ireen

Blijf op de hoogte en volg Ireen

06 Februari 2016 | Indonesië, Enclek

Het plan was om alleen naar Indonesië te gaan. Ik heb zonder lang na te denken mijn ticket gekocht in oktober voor 450 euro. KLM was jarig en deze deal maakte het voor mij makkelijk om dan eindelijk het avontuur aan te gaan alleen. Mijn moeder kwam een paar weken later een man tegen met dezelfde naam als mijn overgrootvader op Facebook. Mijn ouders vroegen zich af of het familie zou kunnen zijn en begonnen een gesprek via Facebook. Het bleek de zoon van de zus van mijn overgrootmoeder. Het zelfde geboortejaar als mijn vader en dezelfde ogen Het plan was om alleen naar Indonesië te gaan. Ik heb zonder lang na te denken mijn ticket gekocht in oktober voor 450 euro. KLM was jarig en deze deal maakte het voor mij makkelijk om dan eindelijk het avontuur aan te gaan alleen. Mijn moeder kwam een paar weken later een man tegen met dezelfde naam als mijn overgrootvader op Facebook. Mijn ouders vroegen zich af of het familie zou kunnen zijn en begonnen een gesprek via Facebook. Het bleek de zoon van de zus van mijn overgrootmoeder. Het zelfde geboortejaar als mijn vader en dezelfde ogen Het plan was om alleen naar Indonesië te gaan. Ik heb zonder lang na te denken mijn ticket gekocht in oktober voor 450 euro. KLM was jarig en deze deal maakte het voor mij makkelijk om dan eindelijk het avontuur aan te gaan alleen. Mijn moeder kwam een paar weken later een man tegen met dezelfde naam als mijn overgrootvader op Facebook. Mijn ouders vroegen zich af of het familie zou kunnen zijn en begonnen een gesprek via Facebook. Het bleek de zoon van de zus van mijn overgrootmoeder. Het zelfde geboortejaar als mijn vader en dezelfde ogen!. Hij vertelde dat zijn ouders hem hadden verteld over familie die naar Nederland was gegaan en hij kende de namen van mijn vader en zijn broers. Hoe leuk is dat! Met kerst hebben we in de doos met foto's van familielid in Indonesië gekeken die op zolder staat in Burgum. Er zaten foto's bij van deze man zijn ouders. We stuurden ze door via Facebook en hij nodigde mij uit om tijdens mijn reis langs te komen. Allemaal leuk natuurlijk maar ik zag het niet zo zitten om alleen langs te gaan. Ik stelde voor aan mijn vader dat hij dan maar met me mee moest gaan. Voor een bezoek aan familie in Indonesië. Hij woont met zijn gezin vlakbij de Bromo, tussen Malang en Surabaya. Een paar dagen later heeft mijn vader een ticket geboekt bij KLM met de zelfde vlucht heen als ik. Leuk!! Na twee weken gaat hij weer terug en heb ik nog twee weken alleen.
Inmiddels zijn we aangekomen in Jakarta. Gisteren al heerlijk genoten van een gado gado en een nasi rames.
Onze reis gaat vandaag verder naar Bandung. Helaas niet met de trein, deze was helemaal volgeboekt ivm Chinees Nieuwjaar. Nu dan met een busje. Vanaf daar pakken we maandag de trein naar Yokjakarta waar ik erg naar uit kijk. Ik zal hier af en toe onze ervaringen delen. Met de droge Friese worst en stroopwafels op naar de familie, spannend en leuk, ik ben heel benieuwd! Ze zitten in ieder geval enthousiast op ons te wachten.

Groetjes Johnny en Ireen

  • 08 Februari 2016 - 12:44

    Pietsje Hazenberg:

    eefkes besykje as hy it no docht...

  • 08 Februari 2016 - 12:46

    Pietsje Hazenberg:

    Hoi Ireen en Johnny, eindlik kin ik eefkes skriuwe...hoe giet it dêr? Wat leuk dat dyn heit der ek eefkes by is. Hiel bysûnder. Jimme sille wol in soad sjen en famylje sjen...dat makket it sa moai. Leuk dast dyn belibbenissen skriuwst, ik mei soks graach lêze, In hiele moaie tiid en dochst foarsichtich!! Groetnis út it wynderige, kâlde en reinige Burgum!! Pietsje

  • 08 Februari 2016 - 15:53

    Griet:

    Skotten.

    Ben benieuwd naar de ontmoeting met de Familie.

    Liefs Mem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Enclek

Indonesië

..

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2016

Bijna weer thuis!

28 Februari 2016

Ik blijf hier!

18 Februari 2016

Afscheid nemen en alleen door!

14 Februari 2016

Nusa Lembongan

12 Februari 2016

Up tempo door Java
Ireen

Hier te lezen, al mijn ervaringen in de Filippijnen en wie weet waar nog meer, die ik met je wil delen de komende tijd ;). Mijn plannen zijn nu dat ik vanaf 17 oktober vijf maanden vrijwilligerswerk ga doen op een straatkinderenproject van Don Bosco in Cebu-city in de Filippijnen. Dit avontuur ga ik aan met Marieke, die ik via de organisatie SAMEN heb leren kennen. Na deze periode is het de bedoeling om te gaan reizen door de Filippijnen. De plannen voor daarna is voor mij nog een grote verassing! Spannend hè? :D Liefs Ireen

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 38083

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 04 Maart 2016

Indonesië

17 Oktober 2012 - 17 April 2013

Cebu-city de Filipijnen

Landen bezocht: