Afscheid nemen en alleen door! - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Ireen - WaarBenJij.nu Afscheid nemen en alleen door! - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Ireen - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen en alleen door!

Door: Ireen

Blijf op de hoogte en volg Ireen

18 Februari 2016 | Indonesië, Nusa Lembongan

Voor mijn gevoel ben ik al een maand onderweg! Op dit moment lig ik aan het zwembad bij een hostel met allemaal andere backpackers. Mijn vader is vanmorgen met de taxi naar het vliegveld op Bali gegaan en ik blijf nog een nachtje in Ubud. Het bevalt me hier prima, er hangt een relaxte sfeer. Afgelopen zondag waren we nog op het eiland Nusa Lembongan. Pieter zou de volgende dag terug vliegen naar Nederland en heit en ik hadden het plan om naar Ubud te gaan voor drie nachten. Heit en ik hebben lekker bij het zwembad gelegen en Pieter heeft nog een duik gedaan (mola mola's én schildpadden gezien!). Achteraf had ik misschien toch mee moeten gaan, maar het zwembad was ook prima! Zoveel had ik mijn bikini ook nog niet aan gehad ;).
'S middags gingen we op pad met onze scootertjes, lekker het eiland over en wat eten. Aan het einde van de middag zijn Pieter en ik naar dreambeach gegaan om een hapje te eten. Toen we daar eenmaal waren en ik zei dat ik niet te veel moest drinken tijden het happy hoor zei Pieter dat dat niet zoveel uit maakte want ik zou niet meer te hoeven rijden. Ha! Had ie een huisje gereserveerd voor Valentijn! Super lief natuurlijk, we hadden ons eigen huisje met uitzicht over het water echt super idilisch :)! Heerlijk gegeten, mooie zonsondergang en voor die tijd lekker gezwommen in de zee.
De volgende dag terug naar het andere guesthouse waar we onze spullen moesten pakken.
We hebben nog even geluncht aan het strand en wat gedronken. Afscheid genomen van de mensen van de duikschool. Ik was nog even zo dom om achterover te vallen vanaf mijn strandbad die op een verhoging stond, zo op mijn hoofd, oeps.. Gelukkig viel de schade mee! Alleen wat schaafplekken en een bult. Afscheid genomen van Pieter en heit en ik gingen door naar Ubud. We genieten volop van alles, de chauffeur vertelt ons over dé plek in Ubud waar je babi guleng moet eten, later zie ik dat Jurryt met hetzelfde tentje kwam als voorstel daar te gaan eten. Super leuk. We hebben dan ook gegeten bij die tent en het smaakte inderdaad erg goed! We zijn dinsdag naar het apenbos geweest ofwel "the monkey forest". Hilarisch was dat, al die apen lopen daar los rond en worden gevoerd door verzorgers. Zelf kun je ook bananen kopen om ze te voeren maar dat zien wij niet zo zitten.
Op een gegeven moment springt er een aap van achteren op mijn rug, bovenop mijn rugzak in mijn nek, voorzichtig roep ik heit die al een paar meter voor me uit loopt. De aap trekt mijn flesje water uit het zijvakje van mijn tas en springt van mijn rug af. Dat luchtte toch wel op haha! Later springt er ook een aap op heit zijn rug, schouder als we even ergens zitten. De aap zit met zijn handen overal tussen, in de broekzakken en de zakjes van zijn blouse. Haha ik moet heel hard lachen en maak gauw wat foto's. Super lollig die brutale apen. En dan denkt die aap ook nog wat bij mij te kunnen halen. Hij springt op mijn rug, schouder en hangt wat tegen me aan, ik hoop vervolgens dat ie gauw weer weg gaat maar het lijkt er op dat ie prima zit. Dan komt er een verzorger aan die hem weg jaagt nadat hij mijn ontevreden gezicht heeft gezien. Ah de lollige foto's zijn het wel waard ;).
' s avonds hebben we met Loekie gegeten, een collega van het diak die vorig kaar met pensioen is gegaan en ieder jaar naar Bali gaat. We hebben heerlijk gegeten en gekletst. Leuk om haar daar te zien. Loekie is geboren op Java en was 18 toen ze naar Nederland kwam.
De volgende dag hebben we een fietstour gedaan, door allemaal dorpjes en rijstvelden op mountainbikes, gecombineerd met een rondleiding op een Loewak koffieplantage, koffie en thee proeverij, een lunch met uitzicht op mount Batur en en Batur meer. Met een enthousiaste gids en veel lachende indo's onderweg weer een zeer geslaagde dag. We werden wel weer een uur later opgehaald dan afgesproken maar hier maakt dat allemaal niet uit.
Ik ben net nog even op pad gegaan in Ubud, heb een boek gekocht en een soort pyjama broek aangezien ik nu in hostels slaap met andere backpackers op een dorm :p haha! Het avontuur gaat beginnen hoor, alles alleen vanaf nu. Voor morgen heb ik een ticket naar gili air gekocht. Ik blijf daar drie nachten en kijk dan verder wat ik wil. Heb al zin om lekker te gaan snorkelen en wat op t strand te liggen. Misschien een duik en of een fietstochtje over het eiland. Het schijnt zeer mooi en relaxt te zijn!
Liefs en tot later!
Kus Ireen

  • 18 Februari 2016 - 09:13

    Griet:



    Lievie!

    Grappig verhaal van die apen, was wel even schrikken die brutaliteit van die beesten.
    Dan nu na twee prachtige weken samen met Heit op reis ga je alleen verder.
    Dat zie ik helemaal zitten jou plannen zien er goed uit.

    Morgenvroeg Heit ophalen van Schiphol.
    Benieuwd naar de foto's en opnames en verhalen natuurlijk!!

    Tot Horens
    Liefs Mem.

  • 18 Februari 2016 - 11:14

    Heit:

    Hè Ireen,
    Ik heb genoten van de reis samen met jou. Zoveel moois gezien en beleefd, geniet van je resterende 2 weken have functie en doe je ding. Liefs Heit

  • 18 Februari 2016 - 11:53

    Pietsje Hazenberg:

    Ha Ireen, wat weer een prachtig verhaal..ohoh apen, ik ben daar zoooobang voor, dus niets voor mij. Dus alleen verder...ik wens je veel plezier en pas goed op je zelf! Lieve groetjes Pietsje

  • 18 Februari 2016 - 15:25

    Wieke:

    Hee Ireen! Super leuke verhalen

  • 18 Februari 2016 - 15:35

    Wieke:

    Nou.. Mijn verhaal was nog helemaal niet klaar!

    Bij deze alsnog!
    Wat lief van Pieter en het huisje! Super romantisch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Nusa Lembongan

Indonesië

..

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2016

Bijna weer thuis!

28 Februari 2016

Ik blijf hier!

18 Februari 2016

Afscheid nemen en alleen door!

14 Februari 2016

Nusa Lembongan

12 Februari 2016

Up tempo door Java
Ireen

Hier te lezen, al mijn ervaringen in de Filippijnen en wie weet waar nog meer, die ik met je wil delen de komende tijd ;). Mijn plannen zijn nu dat ik vanaf 17 oktober vijf maanden vrijwilligerswerk ga doen op een straatkinderenproject van Don Bosco in Cebu-city in de Filippijnen. Dit avontuur ga ik aan met Marieke, die ik via de organisatie SAMEN heb leren kennen. Na deze periode is het de bedoeling om te gaan reizen door de Filippijnen. De plannen voor daarna is voor mij nog een grote verassing! Spannend hè? :D Liefs Ireen

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 38077

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 04 Maart 2016

Indonesië

17 Oktober 2012 - 17 April 2013

Cebu-city de Filipijnen

Landen bezocht: