Bijna weer thuis! - Reisverslag uit Rawabagol, Indonesië van Ireen - WaarBenJij.nu Bijna weer thuis! - Reisverslag uit Rawabagol, Indonesië van Ireen - WaarBenJij.nu

Bijna weer thuis!

Blijf op de hoogte en volg Ireen

03 Maart 2016 | Indonesië, Rawabagol

Hoi vanaf het vliegveld in Jakarta! Het zit er alweer op! Een beetje moe en hongerig zit ik te wachten op het moment dat ik mijn backpack in mag checken en nog even kan eten en strunen achter de poortjes van de douane en de immigratiedienst. Het duurt allemaal zoooo lang. Genoeg tijd om nog even een verslagje te typen als afsluiting van mijn avonturen in Indonesië ;).
Afgelopen zondag was een lazy sunday. De hele dag op de bank gehangen met Ica en Jurryt, twee films gekeken, naar de bioscoop geweest en daarna nog een film thuis op de bank! Haha, ik beleef Bali op en top;). Ach het was wel even relaxed na ons avondje kingsen. Maandag wilde ik gaan surfen. Ik had op advies van Jurryt een app gedownload (go-jek) waarmee ik een scooter taxi kon bestellen. Super handig! Ik had er sochtends eentje besteld via de app en even later werd ik gebeld om de afspraak te bevestigen. Toen ik buiten het huis stond te wachten kwam er een mannetje op me af gereden op een scooter. Hij vroeg waar hij me naartoe kon brengen. Dus ik zei Kuta beach graag, want daar zou je goed kunnen surfen en dat is wat ik wilde. Ik vond het een beetje vreemd dat ie geen helm mee had want ik had begrepen dat go-jek met helm komt. De man vroeg wat ik ging doen en zei dat hij surfinstructeur was en dat hij me wel les wilde geven. Ik vond dit een beetje vreemd want hij was toch aan t werk voor go-jek? Dus ik vroeg, jij werkt toch voor go-jek en waarom heb je geen helms bij je? Toen kwam ik er achter dat het dus een local was die wat geld bij wilde verdienen. Ik zei Oooh shit! Maar dan is dit een misverstand. Ondertussen werd ik door het mannetje van Go-jek gebeld dat hij buiten het huis op me stond te wachten. Oh oeps! Onderweg probeerde ik de man die mij al halverwege Kuta reed uit te leggen wat er mis was gegaan. Hij merkte aan mijn dat ik de situatie erg vervelend vond en zei dat ie me wel af wilde zetten en dat ik niets hoefde te betalen omdat hij dacht dat ik geschrokken was van hem. Wel super lief natuurlijk! Jurryt even gevraagd en hij zei dat dit soort dingen wel vaker gebeuren en dat ik voortaan moet letten op het groene shirt die de mannen van go-jek dragen. Vervolgens heb ik het strand van Kuta afgewandeld tot ik ergens uit kwam wat me wel beviel, later bleek dit al het strand van Swmynjak te zijn. Hier heb ik een bedje gehuurd, geluncht en een surflesje genomen. Best pittig! Maar wel heel gaaf, kon zowaar een paar keer op mijn board staan, mee met de golven. Na ik denk zon anderhalf uur was ik er wel klaar mee, mijn gezicht was behoorlijk rood door al dat water wat ik in mijn gezicht kreeg iedere keer.
(Inmiddels verlost van mijn backpack, een heerlijk maaltje gegeten en nu wachten tot ik mag boarden).
Op het strand Jaimy en Yvonne ontmoet waarvan ik wist dat ze ook in Semynjak waren. Savonds gezellig met hen en Jurryt en Ica gegeten bij een sushi restaurantje. De volgende dag had ik het plan om niet te veel te doen behalve op het strand liggen. Ica had zich ziek gemeld dus mijn plannen wijzigden ook! We zijn de hele dag lekker op pad geweest, een gezichtsbehandeling gehad, ik heb mijn haar laten knippen en we hebben wat geshopt bij de h&m die echt net dat weekend ervoor was geopend. Heel gezellig meiden dagje met Ica. Daarna wilde ik Ica en Jurryt mee uit eten nemen voor alle goede zorgen van de afgelopen dagen. We hebben heerlijk gegeten bij een Koreaans oh nee, een Vietnamees restaurant met een indo bediende met een enorm Brits accent, weer een mooie avond dus!
Nou en de volgende dag ging ik alweer weg! Afscheid genomen van Jurryt en Ica en een taxi genomen naar Sanur waar Debby al had ingecheckt bij het resort waar we hadden afgesproken. Hier gisteren dus heerlijk gerelaxed bij het zwembad. Souvenirs gekocht en savonds gegeten met Loekie (mijn oud collega van het diak die daar ook in de buurt zat). Nog gezellig met z'n drieën een drankje gedaan en toen heerlijk geslapen in onze kingsize bedden! Zo en nu ga ik boarden! Morgen ben ik weer thuis!
Liefs en een kus

• 03 Maart 2016 - 16:37

Pietsje Hazenberg:

Hoi Ireen, alweer voorbij meiske! En nu thuis de verhalen, wat een belevenis. Ik wens je een fijne reis terug en mem en heit e Ingrid zullen staan te popelen om je weer te zien! Groetjes, Pietsje