Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Ireen - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Ireen - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan

Blijf op de hoogte en volg Ireen

14 Februari 2016 | Indonesië, Nusa Lembongan



Vanaf de homestay in Sanur hebben we heel gemakkelijk vervoer geregeld naar ons volgende verblijf op Nusa Lembongan, een eilandje aan de zuidkant van Bali. Met dit ticket kunnen we ook weer door naar Ubud. Het reizen door Indonesië is heel gemakkelijk, alles is te regelen.
We vertrokken vrijdag rond de middag naar de boot, eenmaal daar werd het wat later dan vooraf was gezegd, ondertussen begint het wat te regenen. Eenmaal op de boot (prima overdekte snelle boot die in een half uur aan de overkant zal zijn) lijkt het er op dat er wat problemen zijn. Het personeel van de boot loopt wat heen en weer met schroevendraaiers en de boot ligt een tijdje stil midden op het water. De reggae muziek komt alweer door de speakers en we laten het maar over ons heen komen. Uiteindelijk begint de boot weer te varen en zijn anderhalf uur later op Nusa Lembongan dan we hadden bedacht. Maar dat is prima ;). We komen aan bij het guesthouse waar Pieter een kamer voor ons heeft gereserveerd. Marjet en Pieter hebben een kamer naast ons.
Ireen and Johnny?! Word er geroepen door een indo achter de bar. Haha, we werden duidelijk al verwacht! We werden naar de kamer geleid en Pieter werd geroepen, zo leuk om hem te zien! Marjet was nog even op pad dus wij gingen met z'n drieën wat eten bij een tentje aan het strand. Een biertje er bij en onze belevenissen besproken onder een grote parasol terwijl het maar door bleef regenen.
'S avonds gezellig met Pieter en Marjet gegeten vlakbij het guesthouse. De volgende ochtend stond er een tourtje op de planning, we zouden met een boot naar Nusa penida gaan en daar op de scootertjes het eiland over gaan, Geraldi een jongen die Pieter kent van de duikschool wilde wel mee als gids. Helaas had het de hele nacht geregend en regende het de volgende ochtend nog steeds. Kut dat toertje kon dus niet door gaan. Dan maar duiken?! Dat kan natuurlijk prima in de regen. Ik vond het nogal een spannend idee, er kwam een nogal vreemde spanning op mijn buik te staan. Toch maar een beetje stoer gedaan en besloten mee te gaan! Pieter en ik gingen die ochtend dus duiken op twee plekken, Manta bay en Crystal bay. Even snel een opfriscursusje in het zwembad en gaan. Het was fantastisch! De weg er naartoe sprongen er een aantal dolfijnen door het water, tijdens de eerste duik allemaal Manta roggen gezien, wauw! Wat een mega beesten en zo dichtbij:D! De duikinstructeur hield me goed in de gaten wat ik heel prettig vond en waardoor ik ontspannen was in het water. Tijdens de tweede duik was er een kans op mola mola's (vraag het mr Google). Het maakte mij niet zoveel uit wat ik zou zien ik was al super blij na de eerste duik. Eenmaal onder water voelde ik me steeds meer op mijn gemak, als een visje in t water ;). We zagen slangen, zoooo veel verschillende vissen, krabbetjes, zeesterren, super mooi koraal. Ik was nog helemaal niet uitgekeken en toen moesten we alweer naar de oppervlakte. Maar goed ook want Pieter zijn zuurstoffles was bijna leeg! De duikinstructeur was er zelfs een beetje van geschrokken. Op de weg terug kwamen er weer wat dolfijnen langs gesprongen, dit keer meer en dichter bij de boot, fantastisch! Aangekomen bij het guesthouse was het inmiddels droog en hebben we met heit de scootertjes gepakt en zijn we gaan rijden. Marjet was inmiddels vertrokken naar Semynjak. Wat gegeten bij een tentje met een fantastisch uitzicht over het eiland, de zee en Bali. Doorgereden naar dreambeach, waar je de zee tegen de rotsige wanden van Lembongan ziet neerkomen. Geweldig gezicht!
Heit en ik vertrekken maandag naar Ubud en Pieter en Marjet vliegen dan weer naar NL. We genieten van de mensen, de natuur en het eten! Pieter is vandaag gaan duiken, misschien dat ik vanavond nog een nachtduik met hem doe.

Liefs en een kus vanaf Lembongan!

  • 14 Februari 2016 - 11:46

    Griet:

    Skotten


    Wat weer een prachtig verhaal, fijn dat je samen met Pieter hebt kunnen duiken.
    Geniet nog van jullie samenzijn.


    Liefs Mem

  • 26 Januari 2018 - 10:55

    Kim:

    Hoi! Hoe was het weer daar toen? Wij willen er volgende week ook naartoe maar twijfelen nog wat over het weer?
    Alvast superbedankt voor uw feedback

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Nusa Lembongan

Indonesië

..

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2016

Bijna weer thuis!

28 Februari 2016

Ik blijf hier!

18 Februari 2016

Afscheid nemen en alleen door!

14 Februari 2016

Nusa Lembongan

12 Februari 2016

Up tempo door Java
Ireen

Hier te lezen, al mijn ervaringen in de Filippijnen en wie weet waar nog meer, die ik met je wil delen de komende tijd ;). Mijn plannen zijn nu dat ik vanaf 17 oktober vijf maanden vrijwilligerswerk ga doen op een straatkinderenproject van Don Bosco in Cebu-city in de Filippijnen. Dit avontuur ga ik aan met Marieke, die ik via de organisatie SAMEN heb leren kennen. Na deze periode is het de bedoeling om te gaan reizen door de Filippijnen. De plannen voor daarna is voor mij nog een grote verassing! Spannend hè? :D Liefs Ireen

Actief sinds 25 Aug. 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 38072

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 04 Maart 2016

Indonesië

17 Oktober 2012 - 17 April 2013

Cebu-city de Filipijnen

Landen bezocht: